Our latest work on adaptation for cloud gaming under constrained resources has been accepted for presentation at 26TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON MULTIMEDIA MODELING. (Link)
Cloud gaming has emerged as a new trend in the gaming industry, bringing a lot of benefits to both players and service providers. In cloud gaming, it is essential to ensure low end-to-end delay for good
use experience. Hence, sufficient computational resources must be available at the client in order to process video in a timely manner. However, thin clients such as mobile devices generally have limited computation capabilities. Thus, the available computational resources may be insufficient to support the client, such as in case of low battery. In this paper, we propose a new adaptation framework for resource-constrained cloud gaming clients. The proposed framework combines frame skipping at the server and frame discarding at the client according to available computational resources of the client. Experiment results show that the proposed framework can significantly improve video quality given a delay constraint compared to conventional methods.
Welcome to my personal blog. I write to share what I learned, experienced, and created.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Năm 2022 nhìn lại
Một năm bận rộn cũng sắp kết thúc. Để bố kể cho Sóc nghe về năm nay của nhà mình nhé. Nửa đầu năm là thời gian mà cả bố mẹ đều lao đầu vào c...
-
Behavioral Targeting là gì? Chắc hẳn đã có nhiều lần bạn cảm thấy khó chịu và phải tắt các quảng cáo không phù hợp khi đang lướt web. Beh...
-
Albert Einstein được xem như là một trong những nhà bác học vĩ đại nhất mọi thời đại. Tên của ông đồng nghĩa với thiên tài (genius). Hai c...
-
Phần lớn tiếng Nhật tôi học được là từ việc xem các chương trình Tivi, đặc biệt là các chương trình hài. Hồi mới sang Nhật, có một bạn sinh...
No comments:
Post a Comment